فعالیت انجمن‌ها تبادل نظر طرح دادخواست حقوقی برای هر یک از اعضای هیئت مدیره جهت خروج از لیست سیاه بانک

  • طرح دادخواست حقوقی برای هر یک از اعضای هیئت مدیره جهت خروج از لیست سیاه بانک

    نوشته شده توسط جلال حسینی تبار در ژوئن 27, 2024 در 15:03

    با سلام
    با توجه به اینکه ذیل قراردادهای بانکی توسط اعضای هیئت مدیره امضاء نشده و هر یک از اعضای هیئت مدیره با طرح شکوائیه جداگانه‌ای مراتب جعلی بودن امضاء را در دادگاه کیفری اثبات نموده‌اند. همچنین نظر به اینکه در جزو محکوم علیهم دعوی حقوقی هم قرار نگرفته‌اند ولی در استعلام بانکی در زمره بدهکاران بانکی قرار دارند. سوال این است که؛
    آیا امکان طرح شکوائیه مجدد یا تقدیم دادخواست حقوقی هر یک از اعضای هیئت مدیره مبنی بر خروج شرکت و متضامنین آن از لیست سیاه بانکی وجود دارد؟
    با تشکر

    یاسر عرب نژاد پاسخ داد 3 ماه، 4 هفته پیش 2 اعضا · 1 پاسخ
  • 1 پاسخ
  • یاسر عرب نژاد

    عضو
    ژوئن 27, 2024 در 15:04

    درود
    با توجه به توضیحات ارائه شده و تحلیل و برداشتی که از مسئله داشتم، پاسخ سوال شما می‌تواند به شرح زیر باشد:
    با در نظر گرفتن این که بطلان قرارداد میان شرکت و بانک اعلام نشده است و شرکت بر اساس این قرارداد محکوم شده است، باید توجه داشت که شخصیت حقوقی شرکت مستقل از شخصیت سهامداران و مدیران آن است. بنابراین، امکان اعتراض ثالث در ظاهر وجود ندارد. همچنین، وجود قرارداد صحیح تنها عمل حقوقی را ثابت می‌کند و حتی در صورت اعلام بطلان قرارداد، این عمل حقوقی بین بانک و شرکت می‌تواند به گونه دیگری ثابت شود.
    این به این معنی است که صرف بطلان قرارداد بانکی نمی‌تواند منجر به خروج نام شرکت از لیست بدهکاران بانکی شود. برای خروج از لیست بدهکاران، باید دلایل و مستندات قانونی و حقوقی قوی‌تری ارائه شود که نشان دهد شرکت به صورت غیرقانونی در لیست بدهکاران قرار گرفته است.

    لینک مطلب

برای پاسخ دادن ورود کنید.