وکیل بانکی چگونه به من کمک کرد

وکیل بانکی چگونه به من کمک کرد

در سال‌های گذشته البته نچندان دور بکار صادرات مشغول بودم، یادم است که در این کار بسیار ممارست داشتم، با تمام وجودم تلاش می‌کردم تا بتوانم با صادرات به موفقیت‌های بزرگ برسم اما اتفاقی افتاد که باعث شد تمام دارایی را از دست بدهم. 

به خاطر دارم در روزهای اول بسیار عصبانی بودم و نمی‌توانستم تصمیمات درستی بگیرم، از کسی که پول مرا برده‌ بود شکایت کردم و به شدت دچار کمبود نقدینگی شدم، برای حل این مساله به بانک مراجعه کرده و تقاضای تسهیلات کردم، بانک هم با توجه به گردش خوب حسابم با درخواستم موافقت کرد و در قبال دریافت ضمنانت این تسهیلات را در اختیار من قرار داد.

تسهیلات اول با را مطابق سررسید تسویه نمودم و برای تسهیلات دوم اقدام کردم و با توجه به خوش حسابی تسهیلات بعدی را نیز  دریافت کردم.

در آن زمان وقتی محصول صادراتی  را خریداری و صادر کردم در بازار مقصد قیمت این محصول افت شدیدی شد (حدود ۲۵ دلار در هر تن) همینطور خاطرم هست که دلار نیز کاهش قیمت زیادی داشت، اینجا بود که متاسفانه ضرر هنگفتی کردم و نتوانستم آن زیان را جبران کنم.

در ادامه با بانک وارد مذاکره شدم که نتیجه‌اش شد تمدید و تمدید و تمدید و سود رو سود در سال‌های بعد مجبور به اخذ تسهیلات دیگری از همان بانک شدم اما وقتی محاسبات انجام شد متوجه شدم محاسبات بانک با محاسبات خودم اختلاف فاحشی دارد، اما چاره دیگری برایم نبود بانک به من تسهیلاتی دیگری پرداخت کرد و همزمان آن مبلغ را برای تسویه تسهیلات قبل برداشت کرد.

اینجا دیگر توان ادامه دادن نداشتم نتها مبلغی از آن تسهیلات به دستم نرسید بلکه بدهی قبلی به بدهی بزرگتری تبدیل شده بود دستم از همه جا کوتاه بود.

هر چه داشتم را از دست رفته می‌دیدم و بعد از ۱۵ سال کار به صفر نرسیدم بلکه به منفی صد رسیدم.

درست در همین زمان درگیر بیماری شدیدی شدم و به مدت یکسال از کار افتادم، زمان به ضرر من در گذر بود، کاملا مستاصل بودم حاضر به انجام هرکاری بودم که از  این وضعیت خلاص شوم، آنقدر از درون بهم ریخته بودم که نتیجه‌اش شد اختلاف خانودگی و …  خیلی روزها سختی را پشت سر گذاشتم.

همان روزها بود متوجه شدم یکی از دوستانم که سالها از ایشان خبر نداشتم ( همکلاسی دوران دبیرستانم ) وکیل شده بود، برای مشورت به ایشان مراجعه کردم ایشان نیز مرا راهنمایی کرد و گفت برای حل این مشکل باید به یک وکیل متخصص در دعاوی بانکی مراجعه کنید و من را به همکار خود آقای عرب نژاد که بصورت تخصصی در دعاوی بانکی مشغول بکار بود معرفی کرد.

آقای عرب‌نژاد وکیل دعاوی بانکی به من پیشنهاد داد با بانک وارد دعوا شوم و یک به یک تخلفاتی که بانک انجام داده بود را برایم روشن کرد، دلم راضی به اینکار نبود پیش خود می‌گفتم من یک وام از بانک گرفتم و باید به هر قیمت تسویه شود، این موضوع را با چند نفر از دوستان نیز مطرح کردم همگی گفتند این کار را انجام نده چرا که قطعا در دعوای با بانک شکست خواهید خورد.

با توجه مشورتی که از دوستانم گرفتم موضوع را مجددا با آقای عرب نژاد مطرح کردم و از دغدغه‌هایم گفتم که اگر موفق نشدیم چه راه دیگری وجود دارد و … ایشان هم در پاسخ به من گفتند هر چه زمان بگذرد به زیان تو خواهد بود اگر امروز اقدام نکنم بانک نهایتا جهت وصول طلبش اقدام خواهد کرد و آن وقت تمام اسنادی که بعنوان ضمانت گذاشته‌اید را تملک خواهد کرد.

من هم چند روزی روی این مساله فکر کردم و گفتم اگر با بانک وارد دعوا شوم و به کمک وکیل بانکی برنده شوم که هیچ و اگر نتوانم رای مثبت بگیریم تازه برگشتم سر جایی که هستم بنابر این مجددا به دفتر آقای عرب نژاد مراجعه کردم و از ایشان تقاضای طرح دعوا علیه بانک را کردم،  بانک نیز با توجه به اقدام وکیل بانکی نسبت به وصول مطالبات خود اقدام کرد اما آقای عرب نژاد با تجربه خود توانستد جلوی اقدامات بانک را بگیرد.

قاضی قرار کارشناسی را صادر کرد و پرونده من به کارشناس ارجاع گردید وقتی که گزارش کارشناس را خواندم آنجا بود که متوجه شدم که از ابتدا وکیل بانکی به خوبی توانسته بود موارد تخلف بانک را تشخیص دهد، در حال حاضر منتظر صدور رای هستم.

اگر شما هم همانند من دچار چنین مساله‌ای هستید پیشنهاد می‌کنم حتما با وکیلی وارد دعوا شوید که تجربه و دانش قابل تأملی در دعاوی بانکی داشته باشد، برای فهمیدن این موضوع کافیست از ایشان بخواهید تا نمونه ‌آراء دعاوی بانکی خود را به شما نشان دهد.

 یادتان باشد که انتخاب نادرست در خوش بینانه‌ترین حالت باعث افزایش هزینه‌های غیر قابل برگشت خواهد شد.

نویسنده
موکل
جهت اطلاعات بیشتر یا مشاوره، با ما در تماس باشید:
به اشتراک بگذارید

پاسخ‌ها