کتابهای مرتبط با عقود بانکی

کتابهای مرتبط با عقود بانکی

چند روزیست که بابا خانه است و من از این بابت خوشحالم. کم پیش می‌آید که بابا خانه بماند. بابا همیشه از صبح تا وقتی که خورشید دیگر توی آسمان نیست و ستاره ها می‌درخشند توی کارخانه است و شب ها هم که بازمی‌گردد آنقدر خسته است که نای حرف زدن ندارد. مامان همیشه می‌گفت پدرت مثل سایه است. هست اما نیست. می‌گفت که پدرت برای ما وقت نمی‌گذارد. 

با این حال مامان انگار از خانه ماندن بابا خوشحال نیست. مدام اشک می‌ریزد و به بابا می‌گوید که نان نداریم بخوریم و بابا باید برود دنبال کار. اما من خودم دیدم که توی یخچالمان چند تکه نان هست. مامان همیشه غر می‌زند! 

صدای صحبت های آرامشان که کم کم اوج می‌گیرد به گوشم می‌رسد. دوست ندارم فضول باشم. اما بیخیال…این که فضولی نیست! فقط کنجکاوی است. 

صدای پدرم تقریبا بلند شده: آخه زن! من که تنها بیکار نشدم. بهت گفتم که بانک اومد در کارخونه رو تخته کرد. دیگه چی می‌گی؟ 

مادرم اشکهایش را پاک می‌کند و می‌گوید: ِکی باز میشه؟ تا کی تو این وضع بمونیم؟ بابا با صبوری می‌گوید: همین روزها باز میشه. خود رئیس کارخونه گفت وکیل بانکی گرفتیم. 

مامان باز هم اشک میریزد و میگوید: من نمیدونم مسعود! زودتر یه کاری بکن. کرایه خونه تلنبار شه از خونه می‌ندازنمون بیرون ها! 

از گرسنگی میمیریم! _ تا کجا پیش رفتی زن؟ همین روزا کارخونه باز میشه! با خودم می‌گویم، اینجا خانه‌ی ماست و کسی نمی‌تواند ما را بیرون کند. هیچ کس هم از گرسنگی نمی‌میرد چون مامان ها غذاهای خوشمزه درست می‌کنند. مامان داشت باز هم غر بیخودی میزد

در سالهای اخیر بیش از ۲۴۰۰ واحد تولیدی توسط بانک‌ها، تملک شده که سرنوشت نامعلومی داشته و یا تعطیل شده اند.
یکی از اصلی ترین معضلات بخش صنعت و تولید کشور، عدم اجرای صحیح و یا دور زدن قوانین و مقررات ناظر بر هر یک از عقود بانکی است که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی را به مرز ورشکستگی رسانده است. لذا آگاهی تسهیلات گیرندگان از حقوق خود و وظایف بانک ها امری ضروری است.
به همین منظور از سال ۱۳۹۷ تاکنون، پنج کتاب در زمینه تسهیلات بانکی منتشر شده است:

• عقود بانکی؛ ماهیت تا عمل
• مشارکت مدنی بانک جهت تسویه تسهیلات سابق
• کارشناسی در دعاوی مبتنی بر قرارداد مشارکت مدنی
• دور زدن قوانین بانکی ممنوع
• قوانین و مقررات عقود بانکی

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان

 

نویسنده
یاسر عرب نژاد
جهت اطلاعات بیشتر یا مشاوره، با ما در تماس باشید:
به اشتراک بگذارید
نویسنده

پاسخ‌ها