وکیل بانکی غریبی آشنا

وکیل بانکی غریبی آشنا

در دنیای وكالت لغت وکیل شاخص‌ترین كلمه ايست كه به چشم می‌آید و برای هر غریب و آشنا ملموس است. اما در همین دنیای وكالت، وكیل بانکی غریب و دور از دسترس به نظر می‌رسد.

در روزگارانی كه كشور در بحران اقتصادی ست و چرخه‌ی تولید به سختی می‌چرخد و تولید كننده‌ها یکی پس از دیگری زخم خورده و آسیب دیده می‌شوند و در تلاطم آسیب‌های بانکی قرار می‌گیرند، حضور وکیل بانکی متخصص، بیش از هر عنوان و شخصی مطرح می‌گردد و نیاز به آن را می‌توان حیاتی دانست.
در حال حاضر در دعواهای مطرح شده بین بانک و اقشار آسیب دیده از بانك عدم توازن بخوبی مشهود می‌باشد. در اینجا اشاره باید كرد به سخنان مقام معظم رهبری كه در مورد تولید و تولید کنندگان در كشور ابراز عقیده كرده و فرمودند: شیوه های خاصی در كشور وجود دارد كه بنگاهای اقتصادی را به نابودی کشانده است، بنابراین به نظر می‌رسد وظیفه دستگاه قضا به عنوان بالاترین قدرت قضایی، شناسایی آنچه مقام رهبری، شیوه‌های خاص نامیدند میباشد.

وکیل و قاضی چون دو بال فرشته در تحقق اجرای عدالت در عرصه تولیدند، اما حضور پر رنگ بانک‌ها در مقابل وکلای تولیدکنندگان كه چه بسا از آگاهی و اطلاعات بانکی مناسب بهره ندارند باعث عدم موفقیت تولید کننده و تسهیلات گیرنده خواهد شد. در واقع باید گفت، در اینجا بانک با تیم حقوقی متمرکز و آشنا با قوانین خویش در جنگی نابرابر با اشخاصی قرار میگیرد كه نه تنها بر قوانین و موضوع بانكی اشراف ندارند گاها از وجود وكلایی كه می توانند در این عرصه از آنها كمك بگیرند نیز بی اطلاعند؛ و این سرانجامی نخواهد داشت جز ختم پرونده به ضرر تولید کننده.
باید بدانیم هر انقدر دو بال فرشته عدالت وزین‌تر و هماهنگ‌تر در دعاوی بانکی به حرکت درآیند سرانجام خوشتری برای عرصه تولید خواهد داشت؛ نه آنچنان سرانجامی كه بر٢٤٠٠ واحد تملك شده گذشت….

نویسنده
آزاده بهمنی
جهت اطلاعات بیشتر یا مشاوره، با ما در تماس باشید:
به اشتراک بگذارید
نویسنده

پاسخ‌ها

  1. قطعا داشتن وکیل مسلط به اموربانکی مفید و موثر خواهد بود ولی نفوذ بانک و رانتی که در این بین وجود دارد کار را بسیار سخت میکند
    بانکها از رباخواری گرفته تا بنگاه داری تیشه بر ریشه اقتصاد کشور زده اند
    امیدواریم در دولت جدید اصلاحات لازم در سیستم بانکی صورت پذیرد دستمزدهای بالای وکالت باتوجه به شرایط اقتصادی یکی دیگر از مشکلات پرونده های بانکی است

  2. سلام تا زمانی که قوه قضاییه در پشت میزهای قضاوت از افرادی بی سواد در امور حقوقی و بانکی استفاده میکند ، و افراد حوزوی بر مسند قضاوت نشسته اند ، وتا زمانی که رانت و واسطه گری در این قوه حاکم هست دست یافتن به احکام بر حق ممکن نخواهد بود و تسهیلات گیرندگان مقابل رباخواران بانکی بازنده خواهند بود ، بیش از یکسال هست که در کلان شهر اصفهان نتوانستم حتی وکیلی برای احقاق حقوق تضیع شده خود و خانواده ام بیابم تا در مقابل متخلف ترین قرض الحسنه بدون مجوز مهر اقتصاد قرار بگیرد ، و تا زمانی که وکلای محترم چون رباخواران نگاهی بر مادیات دارند در این مملکت عدالتی برقرار نخواهد شد ، در واقع دولت برای اجرای عدالت بایستی زیر ساخت های مادی هر دو گروه را فراهم اورد بنده معتقدم چه وکیل و چه قاضی توسط دولت مطبوع بایستی تامین شونده تا در مقابل مادیات دنیوی پایشان نلرزد ، که جای بحث دارد ودر چند کلمه نمی‌گنجد ، اموزه های حقوقی ملت ایران از دوران کودکی بایستی فرهنگ سازی شود و یا هر خانوار دارای وکیلی باشند تا گرفتار مشکلات عدیده جامعه نشوند ، حکومت بر پایه بی عدالتی نهادینه شده و بر قوه قضاییه نیز تسری پیدا کرده ، در پاسخ شما و در چند کلمه به شما عرض میکنم که قدرت پول قادر خواهد بود هر دو بال را چنان بشکند که قدرت پرواز نداشته باشند .