تبادل نظر

صفحه اصلی یادداشت‌ها تبادل نظر خلاصه تحقیقات؛ تامین مالی از طریق تامین مالی جمعی (crowdfunding) از نگاه حقوقی پاسخ به: خلاصه تحقیقات؛ تامین مالی از طریق تامین مالی جمعی (crowdfunding) از نگاه حقوقی

  • یاسر عرب نژاد

    عضو
    2024-03-12 در 4:07 ب.ظ

    نوآوری در تامین مالی دعاوی قضایی

    یک مقاله توسط Raghupathi, Ren, و Raghupathi در سال 2021 تنظیم و منتشر شده که به بررسی و فهم پدیده کراودفاندینگ برای دعاوی قضایی می‌پردازد. نویسندگان نشان داده‌اند که هزینه‌های بالای دعاوی مدنی باعث میشود بسیاری از اشخاص یا شاکیان قادر به پرداخت هزینه‌های قانونی مانند هزینه وکیل، هزینه دادرسی، هزینه کارشناسی و غیره نباشند، که این موضوع تأثیر قابل توجهی بر توانایی آنها برای دادخواهی یا دفاع از خود دارد. مقاله به بحث در مورد اخلاق و دسترسی به عدالت در ارتباط با کراودفاندینگ می‌پردازد و با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از CrowdJustice، یک پلتفرم تأمین مالی اینترنتی محبوب که برای کمک به تبدیل پرونده‌های حقوقی به موارد اجتماعی با تأمین مالی عمومی استفاده می‌شود، ابعاد مختلف این موضوع را مورد مطالعه قرار داده است. این مطالعه نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از پرونده‌هایی که به دنبال تأمین مالی هستند، در دسته‌بندی‌های حقوق بشر، محیط زیست و امثال آن قرار دارند. در عین حال، این پلتفرم دسترسی به تأمین مالی برای سایر موارد، مانند آسیب‌های شخصی، مالکیت فکری و داده و حریم خصوصی را فراهم می‌آورد.

    این تحقیق نگاه افراد را در مورد چگونگی تأثیرگذاری کراودفاندینگ بر سطح بازی در ارتباط با فراهم آوردن فرصتهای تأمین مالی برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های دعاوی قضایی را ندارند، ارائه می‌دهد.

    لینک مقاله:

    Understanding the nature and dimensions of litigation crowdfunding: A visual analytics approach

     

    لینک مطلب