آثار امهال تسهیلات بانکی

در مقررات پولی و بانکی «امهال» به معنی مهلت دادن به بدهکاران برای بازپرداخت بدهی در چارچوب قوانین و مقررات است، البته گاه «امهال» در پی «استمهال» یعنی مهلت خواستن آمده است.

قوانین امهال با توجه به شرایط موجود اصولا در قوانین بودجه کشور و بعضا در سایر قوانین و آیین نامه ها وضع میشود اما در سال ۱۳۹۸ شورای پول و اعتبار دستورالعمل اجرایی نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری را تصویب و در مهرماه ۱۳۹۹ مبادرت به اصلاح آن نمود.
با توجه به مفاد این دستورالعمل، این سوال در ذهن تسهیلات گیرندگان مطرح است که مصوبه مزبور تا چه میزان با فلسفه و معنای امهال مطابقت دارد؟

آثار مالی ناشی از اینگونه امهال، چه خواهد بود؟

با برگزاری جلسه بحث و گفتگو یک ساعته، مخاطبین میتوانند پاسخ خود را دریافت و سپس در خصوص استمهال تصمیم گیری نمایند.

مقالات مرتبط

مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به مثابه مقررات اجرایی

یکی از مهمترین مصادیق امنیت، امنیت اقتصادی است که برخورداری از آن، از ضروری‌ترین نیازهای انسان و جامعه‌ی بشری است، از همین رو حکومت ها از دیر باز به تنظیم و اتخاذ راهبردهای متنوعی در جهت تأمین این نیاز بنیادین شهروندان خود مبادرت کرده اند.

بررسی اجمالی مدل‌های سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی بر اساس ضوابط قانونی مقرر

مستندی تحت عنوان “سرمایه‌گذاری غیر مداخله‌ای صندوق توسعه ملی” در سایت آن صندوق نشر گردیده است. همچنین برخی مدل‌های سرمایه‌گذاری داخلی از سوی مدیر محترم ارزیابی و سرمایه‌گذاری داخلی آن صندوق نیز تشریح گردیده که در همان ماخذ قابل مشاهده می‌باشد.

فعالان اقتصادی و چالش‌های اعاده دادرسی

در جلساتی که با هدف حمایت حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی، به ویژه تولیدکنندگان، برگزار می‌شود، مشاهده می‌گردد که بخشی از درخواست‌های ارائه شده توسط بنگاه‌های اقتصادی به رئیس کل دادگستری استان، مرتبط با موضوع اعاده دادرسی بر اساس ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ است.

پاسخ‌ها